Måndag

Jaha har inte hunnit uppdatera här på hela helgen för vi har knappt varit hemma.. I fredags städade jag och grejjade. Sen myste vi lite och bara tog det lugnt på kvällen.

I lördags gick vi upp tidigt och förberedde lite matsäck och plocka fram alla kläder. Sen kom Ronny och Ewelyn och så bar det iväg ut på isen. Åkte till en sjö som inte ligger alls så långt härifrån. Vi satte upp 8 don för att angla med. Men inget napp...

Ewelyn är hur mysig som helst och hela dagen var helt underbar!!! Solen sken och det var typ 6 minus. Och vi hade gjort upp en eld och allt var bara så perfekt:) Åkte vid 10 och kom hem vid 3 ungefär.

Då var vi jätte frusna och trötta. Så R och jag hoppade i badet och myste en stund där.
 Sen fikade vi lite sen blev det att sova en stund. Skulle ha gått på bio på kvällen men vi var sååå trötta så vi avbokade den. Blev att laga en god middag och dricka lite vin och bara mysa istället:) Fick en jätte fin bukett med blommor och en super fin tavla av min underbara:) Gud vad jag älskar honom alltså!!! Är såå glad att jag har honom!! Skulle inte vilja leva en dag utan honom faktiskt:) Så nu hoppas jag att det fortsätter att vara såhär bra!!

Igår skulle vi firat min bror som fyllde 15 men mamma ringde i lördags och sa att både min bror och pappa var sjuka.. Men vi skulle ändå till norrköping så vi sa att vi kanske skulle komma förbi ändå.Det var bara det att han vi skulle till i norrköping gick inte att få tag på alls.. Vilket jävla folk det finns!!!! Man blir sååå irriterad!! Så då hade vi inget direkt att göra. Så vi kom fram till att vi kan ju överraska mamma och dom med att komma ändå!! Så så blev det. Vi åkte uppåt och de vart lite lagom chockade men riktigt glada över att vi kom:) Så mamma lagade middag och vi stannade kvar där länge!! Åkte nog inte därifrån förrän vid 8 tror jag!!

 Usch ibland är det väldigt långt till dem och man saknar dem hur mkt som helst!!! Men det var skönt att få träffa dem igår!! Bara synd att det dröjer så länge mellan gångerna. Men nu kanske vi ska upp nästa helg igen och fira min bror med resten av släkten men det är sånt som märks.

Idag håller jag på och tvättar massa.. Och har plockat undan lite och så.. Men har såååå ont idag så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen!!! Känns att helgen har bestått av mkt motion och långa resor i bilen. Men men hade inte velat vara hemma hela helgen så det var det lätt värt:) Bara hoppas att det lugnar ner sig lite i kroppen under veckans gång för nästa vecka börjar jag nog arbetsträna och då kan det ju vara kul att inte ha svinont iaf. Bara hoppas att hon har fixat nån plats tills dess.. Ska kanske vara på skänninge vårdcentral och få vara med som vårdadinistratör:) Blir att plugga till det i vår i såna fall. Måste läsa lite komvux i höst först bara.. Har tänkt att läsa till det i 2 år så det är nog dax att ta tag i det:) Blir tyvärr att bo hos mamma och dom lite då men det kan man nog överleva det handlar ju om ett par dagar i veckan typ.. Så det ska nog gå.. Annars får jag helt enkelt pendla. Men det blir 20 mil om dagen så det blir ju lite långt.. Aja det ska inte få hindra det iaf:) Bara hoppas att jag klarar av att jobba med det men det känns skönt att jag ska få arbetsträna med det innan jag börjar plugga till det iaf!!!

Oj vad långt det vart!! Nu måste jag hänga tvätt sen ska jag faktiskt vila en stund:)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0